Verenigingskampioenschappen 2016

Op 28 februari 2016 hebben de leden van DV Houten gestreden om de titel verenigingskampioen 2016.

Bij de KOPPELS wist het duo Ron van Swol en Kevin Van Burken de titel te pakken door in de finale het sterke koppel Gertjan van Herk en Eric Van Meerveld met 3-2 te verslaan. Derde werd het duo Dennis Vd Berg en Danny Wever. De herkansingsronde werd gewonnen door Hein Scheffer en Robert Link, die met 3-0 te sterk waren voor Martin Schwartz en Hilco Joling.

Bij de singles was het wederom Ron van Swol die de hoofdrol opeiste. Hij volgt met zijn 3-1 overwinning op Danny Wever de kampioen van vorig jaar, Mark Speekenbrink op. Edwin Hoogendoorn werd derde, de sterk spelende Martin Schwartz vierde. In de herkansingsronde was het Timo Kos die er met de winst vandoor ging. De speler van team Bull’s Tail won in de finale van Hein Scheffer. Derde werd Hilco Joling, die jeugdtalent Mark Collignon versloeg.

De jeugd, die elke donderdag van 19 tot 20:30 training krijgen bij DV Houten, speelde voor de eerste maal ook haar eigen kampioenschap. Brian van Tuil won al zijn wedstrijden en werd daarmee de eerste verenigingskampioen bij de jeugd. Jordi Mulder werd tweede, Dylan Hesling derde, Mark Collignon vierde en Bart Hetebrij vijfde.

Verenigingskampioenschappen 2015

In het singletoernooi waren er tevoren enkele favorieten aan te wijzen. Zij maakten het over het algemeen ook waar. Na de poulefase waren er in de achtste finale al meteen wat krakers te zien. Zo moest Edwin Hoogendoorn met 2-3 het onderspit delven tegen Jick Remmers. Martin redde het niet tegen de sterk spelende Edwin Veldhuizen. In een vechtpartij won Dirk-Jan Kramer met 3-2 van Jeroen Sopers, die nog wel een mooie finish wist te noteren. Justin van Deutekom had weinig in te brengen tegen triple-koning Hilco Joling, terwijl Menno Bloemendal veel te sterk was voor Oscar Schut. Danny Wever had het toch wat lastig tegen Tom Erwich maar won wel, terwijl Rick Brakkee Mark Veldhuizen verraste. Tot slot won ook Mark Speekenbrink zijn eerste knockoutpartij van Mario Schinkel.

In de kwartfinale verraste Edwin Veldhuizen de Fridaynight Dartzzz-koning Jick. Dirk-Jan kwam niet in zijn spel tegen Hilco, terwijl Rick ervaring te kort kwam tegen Mark Speekenbrink. Danny Wever was nog moe van de twee avonden ervoor en dat kostte hem de pot tegen Menno. In de halve finale ging het er echt om spannen. Wie zou de eerste verenigingskampioen worden? De wedstrijd tussen Edwin Veldhuizen en Hilco ging gelijk op. Beide heren vonden makkelijk de triple, maar het was Hilco die faalde op de dubbels,waardoor Edwin met 3-1 de winst greep. De strijd tussen Mark Speekenbrink en Menno was ongemeen spannend. Mark was vermoeid en oogde minder scherp, maar ook voor Menno bleek het een lange dag. Uiteindelijk wist Mark, na heel wat gemiste dubbels op madhouse de wedstrijd te beslissen.

De wedstrijd om de derde plaats werd er een tussen twee geslagenen. Beide haalden hun niveau niet meer, maar spannend was het wel. Menno was net iets scherper en pakte daarmee het brons. Voor het goud ging het tussen Mark Speekenbrink en Edwin Veldhuizen. Mark was vastberaden om na de Houten Masters van anderhalf jaar geleden deze titel aan zijn erelijst toe te voegen, en dat bleek. Edwin speelde een sterk toernooi, is terug in vorm om straks met zijn team de competitie derde divisie te winnen, maar moest het onderspit delven tegen Mark, die daarmee de eerste verenigingskampioen van Dartvereniging Houten werd! Proficiat!!!

In de herkansingsronde was het de sterk spelende Mark Veldhuizen die de troosttitel voor zich opeiste door in de finale te winnen van de verrassende Justin van Deutekom. Chris Kakisina pakte hier de derde plaats.

Bij het koppeltoernooi werd begonnen met een poulefase. 6 koppels plaatsten zich voor de winnaarsronde. In de kwartfinales moesten Jeroen en Dirkjan het in een rommelige partij afleggen tegen jonkies Jick en Menno. Tom en Chris konden het niet bolwerken tegen Mario en Edwin. In de halve finale was de kraker tussen Mark / Mark en Jick / Menno. De wedstrijd was enorm spannend, en beide teams hadden te lijden onder de spanning, waardoor het finishen lastig werd. Uiteindelijk won het koppel Mark en Mark. In de andere halve finale waren Willem, die wellicht nog last had van zijn marathonpartij twee dagen eerder, en Martin niet opgewassen tegen Mario en Edwin. In de finale moesten zij het opnemen tegen de Dragons Mark en Mark. Laatstgenoemden bleken uiteindelijk de sterkste en wonnen het eerste DV Houten verenigingskampioenschap bij de koppels. In de verliezersronde waren het Dennis en Edwin die de finale wisten te winnen van het verrassend sterk gooiende gelegenheidskoppel Mariska / Hilco.